کیسه پلی اتیلن تک لایه

کیسه پلی اتیلن تک لایه

کیسه پلی اتیلن، یکی از مواد پلیمری موجود در بازار است که به فرم های مختلف تک لایه و دو لایه وجود دارد. در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال کم چگالی  (LDPE) یا چگالی بالا (HDPE) تولید می شود. در حقیقت PE با چگالی کم، از زنجیره های پلیمری تشکیل شده است و می تواند کاربردی های متعددی را در صنعت داشته باشد، در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این پلاستیک، می خواهیم بدانیم کیسه پلی اتیلن تک لایه و چه مزایا و کاربردی دارد؟

 

نکات موثر در رابطه با کیسه پلی اتیلن تک لایه

در فرایندهای تولید بیو دارو، فناوری یکبار مصرف به طور گسترده پذیرفته شده است. کیسه های ذخیره سازی و کشت به طور معمول در دسترس است. آنها از پلاستیک های متشکل از فیلم های چند لایه ساخته می شوند و به طور معمول توسط تأمین کنندگان استریل می شوند. این کیسه ها، مزایای مختلفی از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه را دارند و می توانند کاربردهای متعددی را در صنعت به نمایش بگذارند.

 

به دنبال ظهور انقلاب صنعتی، کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف، بالاخص کیسه پلی اتیلن تک لایه به یکی از اقلام مصرفی و معمول خانگی تبدیل شده و تقریباً در هر رستوران و فروشگاه به عنوان راهی مناسب برای حمل کالاهای خریداری شده توسط مصرف کنندگان ظاهر می شود. با این وجود ثابت شده است که کیسه های پلاستیکی تأثیر عمده و مخربی بر محیط زیست و جامعه ما دارند. تخریب کیسه های پلاستیکی بین 500 تا 1000 سال به طول می انجامد. انسان بطور تدریجی تحت تأثیر، تأثیرات منفی کیسه های پلاستیکی قرار می گیرد، این امر هم چنین در بررسی قیمت های محصولاتی از قبیل، کیسه های پلاستیکی، مشهود است. با این وجود، با افزایش نگرانی های زیست محیطی، افراد بیشتری در زمینه کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی در سراسر جهان اقدام می کنند.

حتما مطالعه کنید
کیسه پلی اتیلن دولایه

کیسه پلی اتیلن تک لایه

ممنوعیت مصرف کیسه های یکبار مصرف

به عنوان مثال، قانونی که استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع می کند، اعلام کرده است که اکثر فروشگاه های مواد غذایی نباید کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را در اختیار مشتریان قرار دهند مگر اینکه از مواد بازیافتی ساخته شده باشند، در این صورت مصرف کنندگان باید برای هر کیسه، از خود هزینه هایی را تقبل کنند. با ایجاد مقررات قانونی، ارائه آموزش در مورد تأثیرات کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف و تصویب شیوه های مدیریتی برای محدود کردن استفاده از آنها، می توانیم اثرات منفی آنها بر محیط زیست را کاهش دهیم و هزینه های اجتماعی را به یک رابطه همزیستی با کره زمین تبدیل کنیم.

 

صنعت کیسه پلی اتیلن تک لایه

تولیدکنندگان کیسه های پلاستیکی بالاخص کیسه پلی اتیلن تک لایه، به طور همزمان از طریق منافع مالی خود از تولید کیسه های پلاستیکی بهره مند می شوند و به دلیل جنبه ناپایدار کیسه های پلاستیکی، از واکنش محیط بانان رنج می برند. با این حال، واکنش به کیسه های پلاستیکی به طور فزاینده ای منفی شده است و صنعت کیسه های پلاستیکی با فشارهای فزاینده ای از سوی گروه های زیست محیطی مواجه شده است تا تولید را متوقف کند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این صنعت صرفاً از کیسه های پلاستیکی بهره مند است، اما تأثیرات منفی کیسه های پلاستیکی می تواند بر اعتبار و جایگاه اجتماعی صنعت در جامعه نیز تأثیر بگذارد.

 

  • مصرف کنندگان

مصرف کنندگان نقش مهمی در شیوع و استفاده مداوم از کیسه پلی اتیلن تک لایه دارند، اگرچه خود آنها اغلب تحت تأثیر خسارت وارد شده به محیط زیست با دفع غیر مسئولانه آنها قرار می گیرند. شاید این امر به دلیل سهولت در دور انداختن کیسه های پلاستیکی باشد که به خوبی با فرهنگ مصرف کننده سرمایه داری تناسب داشته و از رویکرد سمی ارزش مادی تغذیه کند. در مواردی که راحتی از اهمیت بالایی برخوردار است، کیسه های پلاستیکی می توانند بسیار محبوب شوند، زیرا پس از استفاده، می توان آن را دور ریخت و به عنوان زباله فراموش کرد. با دور زدن کیسه پلاستیکی، چرخه تکرار می شود. در جامعه ای که به مصرف گرایی متمرکز است، کیسه های پلاستیکی نقش مهمی را ایفا می کنند.

حتما مطالعه کنید
وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن

 

  • دولت

نقشی که دولت ها در مسئله کیسه پلی اتیلن تک لایه ایفا می کنند، از نظر قدرت آنها در اجرای سیاست ها و قوانین مربوط به استفاده از کیسه ها کاملاً قابل توجه است. علاوه بر این، سیاست هایی علیه زباله های پلاستیکی توسط برخی از شهروندان که تصمیم به استفاده از کیسه های پلاستیکی هنگام خرید مواد غذایی می کنند، اعمال شده است. اگرچه دولت ها ممکن است مستقیماً تحت تأثیر استفاده از کیسه های پلاستیکی قرار نگیرند، اما آنها قدرت زیادی برای کاهش آن و آسیب هایی که به محیط زیست ما وارد می کند، دارند.

 

   صنعت کیسه پلی اتیلن تک لایه

موارد قابل توجه در استفاده از کیسه پلی اتیلن تک لایه

بیشتر کیسه پلی اتیلن تک لایه با استفاده از فرایند اکستروژن ساخته می شوند. گلوله های پلاستیکی کوچک (رزین) در یک قیف ذوب می شوند، سپس از طریق یک شکاف حلقوی خارج می شوند و یک لوله عمودی تشکیل می دهند. هوای خنک در لوله دمیده می شود تا زمانی که پلی اتیلن به اندازه و ضخامت مورد نیاز برسد. اثر کلی آن، کمی شبیه تولید یک بادکنک بلند نازک است. کیسه پلی اتیلن، هنگامی ایجاد می شود که رول های مسطح فیلم در عرض فیلم مهر و موم شده و برش داده شوند. ضخامت کیسه به صورت سنج یا میکرون اندازه گیری می شود و بین 20 میکرون تا 250 میکرون متغیر است. رنگ فیلم توسط رزین های رنگی مورد استفاده تعیین می شود، اگرچه حامل های پلی اتیلن را می توان با استفاده از جوهرهای مات یا براق چاپ کرد. روند چاپ کیسه پلی اتیلن تک لایه ممکن است مشکل باشد و نتایج آن متفاوت باشد، بنابراین بهتر است از کارشناسان متخصص در این حوزه در مورد اینکه کدام طرح برای انتخاب شما مناسب است، راهنمایی بخواهید.

حتما مطالعه کنید
کاربرد گونی پلی اتیلن

 

نتیجه گیری:

امروزه استفاده از پلاستیک جزء یکی از مواردی است که بسیار رواج پیدا کرده است و افراد در همه امور خود از آن استفاده می کنند و نبود آن تقریبا غیرممکن است. پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار متغیر کریستالی است و طیف وسیعی از کاربردها را در صنعت، بسته به نوع خود، ایجاد کرده است. در این میان، کیسه پلی اتیلن تک لایه یکی از پلاستیک های تولید شده در جهان است که سالانه ده ها میلیون تن از آن در سراسر جهان تولید می شود و نقش قابل توجه آن در صنعت بسیار پررنگ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم