کیسه پلی اتیلن دولایه

کیسه پلی اتیلن دولایه

امروزه انواع مختلفی از کیسه های پلی اتیلن وجود دارد که هر کدام برای مجموعه ای متفاوت از کاربردها مناسب ترین هستند. به طور کلی، پلی اتیلن با چگالی بالا(HDPE) بسیار بلوری تر است و اغلب در شرایط کاملاً متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می شود.به عنوان مثال، LDPE به طور گسترده ای در بسته بندی های پلاستیکی، مانند کیسه های مواد غذایی یا بسته های پلاستیکی، استفاده می شود. در مقابل، HDPE کاربردهای مشترکی در ساخت و ساز دارد (به عنوان مثال، در ساخت لوله های تخلیه). پلی اتیلن با وزن مولکولی مشخص، در مواردی مانند دستگاه های پزشکی و جلیقه های ضد گلوله کاربردهای بالایی دارد. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این کیسه، می خواهیم بدانیم کیسه پلی اتیلن دولایه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نکات حائز اهمیت در رابطه با کیسه پلی اتیلن دولایه

پلی اتیلن ماده ای است که امروزه برای تهیه و ساخت موارد مختلفی از قطعات پلاستیکی از قبیل، کیسه پلی اتیلن دولایه استفاده می شود. پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) منبع اکثر کیسه های پلی اتیلن است. کیسه های تولید شده با LDPE از نظر مقاومت کششی، شفافیت و انعطاف پذیری بسیار مناسب هستند. همچنین در برابر بیشتر ترکیبات سوزاننده، مقاوم اند.

حتما مطالعه کنید
کاربرد گونی پلی اتیلن

 

مزایای استفاده از کیسه پلی اتیلن دولایه

  • کیسه های پلی اتیلن مزایای زیر را نیز فراهم می کنند:
  • بسته بندی با کیفیت بالا و هزینه کم،
  • زمان تولید سریع
  • گزینه های متنوع چاپ
  • مورد استفاده برای استفاده از FDA و USDA
  • محافظت از رطوبت عالی
  • نعطاف پذیری در اندازه، رنگ و سبک.
  • نتخابی مناسب برای حمل و نقل فوری
  • قوی و انعطاف پذیر

کیسه پلی اتیلن دولایه

انواع کیسه پلی اتیلن دولایه

کیسه های پلی اتیلن معمولاً در یکی از چندین ترکیب اصلی دسته بندی می شوند که مهم ترین آنها شامل LDPE، LLDPE، HDPE است. انواع دیگر شامل پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​(MDPE)، پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده کم ULMWPE یا PE-WAX، پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا (HMWPE)، کیسه های پلی اتیلن تک لایه، پلی اتیلن دولایه و…

 

کیسه های پلی اتیلن دولایه تحت نظارت و کنترل کارشناسان متخصص در این حوزه ساخته می شوند. هنگام تهیه کیسه ها به یاد داشته باشید که پلی اتیلن بسیار انعطاف پذیر است و فقط می توان با یک میکرومتر آن را اندازه گیری کرد.

 

بررسی کیسه های پلی اتیلن دولایه

در واقع پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین پلاستیک های تولید شده در جهان است. پلی اتیلن می تواند سخت و سفت یا نرم و انعطاف پذیر باشد. در صنعت بسته بندی، اغلب از فیلم های نرم و انعطاف پذیر برای بسته بندی و ذخیره انواع زیادی از محصولات و حتی زباله ها استفاده می شود. کم هزینه بودن تولید کیسه های پلی اتیلن دولایه، تولیدکنندگان را ترغیب کرده است که استفاده از آن را بر بسیاری از پلاستیک های دیگر ترجیح دهند. سه نوع پلی اتیلن به طور معمول در صنعت بسته بندی استفاده می شود: پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) و پلی اتیلن خطی با چگالی کم.

حتما مطالعه کنید
وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن

 

انواع زیادی از محصولات بسته بندی، با LDPE و LLDPE ساخته می شوند. هزینه های پایین تولید، شفافیت بالا، کشیدگی زیاد و نرمی از دلایل اصلی این نوع پلی اتیلن است که اغلب برای بسته بندی انتخاب می شود. یکی از متداول ترین موارد استفاده در کیسه های پلی اتیلن دولایه، برای بسته بندی بطری های آب و مواد غذایی کنسرو شده است. کیسه های بسته بندی، بیشتر از پلی اتیلن با چگالی کم ساخته می شوند. کلیه کیسه های تک لایه، کیسه های دولایه پلی اتیلن و لوله های پلی از LDPE ساخته شده اند. ضخامت ها معمولاً از 1 تا 6 میل است. کیسه های تخت پلی و لوله ها را می توان با استفاده از درزگیر حرارتی و یا با استفاده از گره های پیچشی گره زد. از کیسه های ضخیم پلی اتیلن، برای بسته بندی انواع دیگر اشیا تیز استفاده می شود.

 

کیفیت کیسه پلی اتیلن دولایه

پلی اتیلن مقاومت زیادی در برابر حمله اسید و باز، از جمله اکسیدان ها و عوامل احیا کننده ایجاد می کند. قابلیت جذب آب کم، آن را به ماده ای مطلوب در صنایع تبدیل کرده است. امروزه تقاضای زیادی برای لوله های پلی اتیلن وجود دارد؛ زیرا مقاومت بالا، خوردگی خوب و مقاومت شیمیایی را به نمایش می گذارد. همه این ویژگی ها آنها را برای استفاده در مصارف شهری، صنعتی، دریایی، معدن، محل دفن زباله و کشاورزی مناسب می کند.

 

تأثیرات کیسه پلی اتیلن دولایه

پلی اتیلن بهتر است به عنوان یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختارهای مختلف توصیف شود. پلی اتیلن با چگالی متوسط​​ که همچنین از زیرمجموعه های پلی اتیلن (PE) است، با قابلیت ذوب، خنک شدن و گرم شدن مجدد، بدون تخریب مواد یا از بین رفتن خصوصیات آن، مشخص می شود.

حتما مطالعه کنید
کیسه پلی اتیلن تک لایه

 

کاربردهای معمول کیسه پلی اتیلن دولایه

پلی اتیلن در لوله ها و اتصالات قابل مشاهده است. لوله های پلاستیکی پلی اتیلن، برای لوله های گاز، طرح های لوله کشی آب و فاضلاب، پوشش لوله های فولادی، سیم کشی و کابل ها، فیلم های کوچک کننده و موارد دیگر استفاده می شود.

 

پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​(MDPE) در صنایع اتومبیل که خواص مقاوم در برابر ضربه، مقاومت، چگالی و رطوبت و مقاومت شیمیایی بالای آن در طراحی خودرو به کار رفته است، کاربردهای بی شماری پیدا کرده است. هم چنین برای ساخت بدنه اتومبیل، مخازن سوخت و به عنوان عایق الکتریکی (عایق های زیر هادی و پوشش کابل) استفاده می شود. همچنین بازیافت آن ارزان و آسان است. این پلاستیک در کنار کلاس های دیگر پلاستیک “پلاستیک با کارایی بالا” نامیده می شود.

کاربردهای معمول کیسه پلی اتیلن دولایه

کاربرد کیسه پلی اتیلن دو لایه در کشاورزی

در کشاورزی، از پلی اتیلن به طور گسترده استفاده می شود، جایی که از مواد پلاستیکی برای برخی از کارهای کشاورزی و تولید برخی از کیسه های سیلاژ، لوله های آبیاری و مجموعه ای دیگر از پوشش های پلاستیکی خاک و گیاه استفاده می شود. به دلیل انعطاف پذیری و سهولت تولید کیسه پلی اتیلن دولایه، موجب شده به طور گسترده ای در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد که به راحتی در دسترس است.

 

نتیجه گیری:

همان طور که می دانید، کیسه پلی اتیلن دولایه در تمام کاربردهای خود، ​​غیر سمی بوده و برای انسان و محیط زیست بی خطر است، لذا از این لحاظ، خیال افراد را در حین استفاده، راحت تر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم